Tuesday, April 01, 2008

Wel even geduld hebben voor deze bruine kikker (Rana temporaria)

 

Bruine kikkers kunnen nog al schuw zijn. Er zat hier een aardig clubje mannetjes te knorren, maar ik veroorzaakte wat teveel commotie zodat ze snel onderdoken en ik wel geruime tijd moest wachten voordat dit mannetje (herkenbaar aan de witte onderlip en keel in de paartijd) weer eens bovenkwam. Hij kijkt me nog aandachtig aan en hij was er al snel weeer vandoor ook toen hij wat beweging zag.
De bruine kikkers hebben al enige tijd geleden afgezet en aan de andere kant van de plas was een flinke hoop eiklompen (40-50) afgezet op een grote hoop. Aan deze kant waren de mannetjes nog op zoek naar willige vrouwtjes, maar ik vraag me af of ze nog succes zullen hebben zo laat in het jaar.
Posted by Picasa

No comments: